AI Sweden Impact Rapport 2023 belyser betydande framsteg och samarbetsinsatser för att driva på adoptionen av AI […]
Artikeln utforskar hur generativ AI förändrar och förbättrar K-12-utbildningen genom att introducera över 90 nya verktyg och […]
Den här rapporten, framtagen av European Schoolnet Academy, undersöker integrationen av AI i lärarutbildningen. Den framhäver vikten […]
Denna studie undersöker studenters syn på användningen av generativa AI-teknologier, som ChatGPT, inom högre utbildning. Målet är […]
Artikeln “Revealing an AI Literacy Framework for Learners and Educators” framhäver vikten av AI-kunskap i utbildningssammanhang. Den […]
Den “AI Prompt Library” är en resurs sammanställd av Ethan Mollick och Lilach Mollick, avsedd att stödja […]
CRAFT, ett initiativ från Stanford Graduate School of Education i samarbete med Institute for Human-Centered AI, erbjuder […]
Phillip Alcocks artikel “The AI Advantage: Your Guide to the Future of Work” betonar AI:s transformerande kraft […]
Denna forskning undersöker användningen av generativ AI inom utbildning, med fokus på barn och föräldrars åsikter. Det […]
Det här uppdraget, utformat av Mohsin Yousufi, syftar till att utforska och debattera användningen av generativ AI, […]