Den ”AI Prompt Library” är en resurs sammanställd av Ethan Mollick och Lilach Mollick, avsedd att stödja […]
CRAFT, ett initiativ från Stanford Graduate School of Education i samarbete med Institute for Human-Centered AI, erbjuder […]
Phillip Alcocks artikel ”The AI Advantage: Your Guide to the Future of Work” betonar AI:s transformerande kraft […]
Denna forskning undersöker användningen av generativ AI inom utbildning, med fokus på barn och föräldrars åsikter. Det […]
Det här uppdraget, utformat av Mohsin Yousufi, syftar till att utforska och debattera användningen av generativ AI, […]
Pedagogy AI, framtagen av Dr. Neil Ingram, är en pedagogik där elever aktivt använder AI för att […]
”Artificial Intelligence in Education: A Reading Guide Focused on Promoting Equity and Accountability in AI” av Pati […]
Forskare vid tyska universitet har utvecklat en öppen plattform vid namn LEAP, avsedd att ge formativ feedback […]
I denna rapport har en forskare från McGill University arbetat tillsammans med en forskare från Korbit Technologies […]