I “The AI Teacher: A Rebel With a Cause?”, utforskar Matthew Wemyss användningen av artificiell intelligens (AI) […]
I artikeln “Läraren om AI: ‘Synd att debatten är svartvit'” belyses ett aktuellt ämne om digitaliseringen och […]
När regionala ledare utforskar AI-strategier, är det viktigt att också tänka på praktiska pedagogiska tillämpningar. John Henriksson, […]
Katrine Kielos-Marçal reflekterar över AI:s dubbelverkande roll i samhället i sin artikel. Medan AI nu skapar poesi […]
Nu vill jag dela med mig av Philip Sandmark Dante nyhetsbrev som varje vecka ger en fängslande […]
Rapporten diskuterar användningen av AI-chattbotar inom högre utbildning i Sverige, med fokus på att omvärdera hur dessa […]
Verktygslådan “AI Guidance For Schools Toolkit” erbjuder riktlinjer och policys för att på ett säkert och effektivt […]
Judith Wolst introducerar en uppdaterad “Glassmodellen för Generativ AI”, där hon använder en metafor med glass för […]
I ett nyligen hållet webbinarium för Skolverket, delade Jonatan Tensetti med sig av sina erfarenheter om användningen […]
Jonatan Tensetti och Joel Rangsjö har utvecklat ECPA-konceptet, en innovativ pedagogisk modell som integrerar generativ AI i […]